Το κυνήγι θεωρείται από τους κυνηγούς ως σπορ αναψυχής. Η επιχειρηματολογία τους βασίζεται κυρίως στο ότι είναι κάτι φυσιολογικό αφού ο άνθρωπος ανέκαθεν υπήρξε θηρευτής και κρεοφάγος. Κατά καιρούς μάλιστα κάποιοι κυνηγοί προσπαθούν να δώσουν και ένα τόνο φιλοσοφικής στάσης απέναντι στη ζωή.
Ασφαλώς δε χρειάζεται να ασχοληθούμε με αυτά τα επιχειρήματα. Το blog αυτό είναι φιλοζωικό και όλοι όσοι έχουν αγαπήσει τα ζώα το έχουν κάνει για τη μοναδική τους χάρη και τον ιδιαίτερο ψυχισμό τους. Δεν χωράνε δικαιολογίες όπου δεν υπάρχει ευαισθησία και αγάπη. Όσο και να προσπαθεί κάποιος να βρει επιχειρήματα αυτά είναι πάντα σαθρά και κούφια. Πόσο μάλλον γι' αυτούς που δεν είναι αδιάφοροι και ψυχροί τσιγκούνηδες στα αισθήματά τους.
Εδώ χρειάζεται να συζητήσουμε, με δεδομένη την κατάσταση που υφίσταται σήμερα, τι στάση πρέπει να κρατήσουν οι φιλόζωοι ή οι φιλοζωικές οργανώσεις απέναντι στο κυνήγι. Παλεύουμε για την πλήρη κατάργησή του ή το ανεχόμαστε και αγωνιζόμαστε για τον εξορθολογισμό του και τη σταδιακή του μείωση; Συγκρουόμαστε με τους κυνηγούς ή σε κάποια ζητήματα συνεργαζόμαστε μαζί τους;
Προσοχή. Κάθε επιλογή μας δεν πρέπει να γίνεται μόνο με το συγκινησιακό. Σπανίως μια μάχη κερδήθηκε από το πάθος των στρατευμάτων. Οι στρατηγικές επιλογές συνήθως έδιναν τη νίκη.
Ας μην παρασυρθούμε λοιπόν από αυτονόητα. Κάθε προσέγγισή μας σε οποιοδήποτε θέμα απαιτεί και αίσθηση ευθύνης.
Ασφαλώς δε χρειάζεται να ασχοληθούμε με αυτά τα επιχειρήματα. Το blog αυτό είναι φιλοζωικό και όλοι όσοι έχουν αγαπήσει τα ζώα το έχουν κάνει για τη μοναδική τους χάρη και τον ιδιαίτερο ψυχισμό τους. Δεν χωράνε δικαιολογίες όπου δεν υπάρχει ευαισθησία και αγάπη. Όσο και να προσπαθεί κάποιος να βρει επιχειρήματα αυτά είναι πάντα σαθρά και κούφια. Πόσο μάλλον γι' αυτούς που δεν είναι αδιάφοροι και ψυχροί τσιγκούνηδες στα αισθήματά τους.
Εδώ χρειάζεται να συζητήσουμε, με δεδομένη την κατάσταση που υφίσταται σήμερα, τι στάση πρέπει να κρατήσουν οι φιλόζωοι ή οι φιλοζωικές οργανώσεις απέναντι στο κυνήγι. Παλεύουμε για την πλήρη κατάργησή του ή το ανεχόμαστε και αγωνιζόμαστε για τον εξορθολογισμό του και τη σταδιακή του μείωση; Συγκρουόμαστε με τους κυνηγούς ή σε κάποια ζητήματα συνεργαζόμαστε μαζί τους;
Προσοχή. Κάθε επιλογή μας δεν πρέπει να γίνεται μόνο με το συγκινησιακό. Σπανίως μια μάχη κερδήθηκε από το πάθος των στρατευμάτων. Οι στρατηγικές επιλογές συνήθως έδιναν τη νίκη.
Ας μην παρασυρθούμε λοιπόν από αυτονόητα. Κάθε προσέγγισή μας σε οποιοδήποτε θέμα απαιτεί και αίσθηση ευθύνης.
2 σχόλια:
Για το Κυνήγι
Σε αυτή τη γη που πατάμε και δεν ανήκει ούτε σε μας ούτε στα παιδιά μας, ξεχνάμε ότι υπάρχουν κι άλλα πλάσματα, που έχουν στη ζωή, ακριβώς τα ίδια δικαιώματα με μας. Λέμε ότι είμαστε φιλόζωοι ! είμαστε ? τι σημαίνει φιλοζωία ? αγαπώ τη ζωή και κατ’ επέκταση αγαπώ τα ζώα? Πως μπορούμε να λέμε ότι αγαπάμε τα ζώα όταν τα έχουμε στο πιάτο μας, τα κάνουμε παλτά, διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα? Όταν οργιάζουμε στα επιστημονικά εργαστήρια βασανίζοντας τα για να ζήσουμε λίγο ακόμα, εμείς το πιο εγωκεντρικό ον που ζει στη γη. Όταν κυνηγάμε για λόγους ψυχαγωγικούς, για σπορ και για σκοτώσουμε την ώρα μας τα Σαββατοκύριακα. Και ουκ εσταί τέλος στον Γολγοθά των ζώων.
Το κυνήγι βέβαια σήμερα, αν και είναι νόμιμη δραστηριότητα, που επιτρέπεται για ψυχαγωγικούς λόγους, δεν είναι αποδεκτό από τους περισσότερους ανθρώπους και θεωρείται ανήθικη πράξη. Και είναι ανήθικη πράξη.. και ερωτώ, η σφαγή των ζώων στα σφαγεία και στα επιστημονικά εργαστήρια γιατί είναι αποδεκτή και δεν είναι ανήθικη πράξη? Ο Πυθαγόρας δεν πλησίαζε ποτέ τους μαγείρους και τους κυνηγούς. Ο Άνταμ Σμιθ έλεγε, ότι οι χασάπηδες δεν θα έπρεπε ποτέ να είναι ένορκοι στα δικαστήρια. Το κυνήγι λοιπόν είναι μια πράξη ανήθικη εκτός τόπου και χρόνου, και γι’ αυτό πρέπει να ζητήσουμε την κατάργηση του. Πολύ φοβάμαι ότι αν δεν το καταργήσουμε τώρα, το κυνήγι θα περάσει στην χειρότερη μορφή του, στο
«οίκο-κυνήγι» στο «επιστημονικό» ή στο «αειφορικό» κυνήγι ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο επίθετο θα μπορούσε να δώσει το παρανοϊκό πλέον μυαλό των ανθρώπων. Φίλοι μας κυνηγοί θέλετε να κυνηγήσετε? Θέλετε να διασκεδάσετε σκοτώνοντας? Θέλετε να κάνετε σκοποβολή στα πουλάκια? Κανένα πρόβλημα, αρκεί μόνο να αφήσετε τους «οικολόγους» κατόπιν επιστημονικών μελετών να σας λένε πότε, που, και πόσα θα σκοτώσετε για να έχετε πάντα να σκοτώνετε και μιλάμε πλέον για ένα κυνήγι που θα γίνεται σε ελεγχόμενες περιοχές, σε συγκεκριμένα είδη, και σε δεδομένη χρονική περίοδο. Δηλαδή μιλάμε πλέον για ένα οργανωμένο έγκλημα. Που είναι η ανθρωπιά μας όταν καθόμαστε σ’ ένα τραπέζι και αποφασίζουμε την τύχη άλλων ειδών με ένα και μοναδικό σκοπό, να μην χάσει μια ομάδα ατόμων το παιχνιδάκι της, δηλαδή την διασκέδαση της, γαζώνοντας με σκάγια άλλα πλάσματα γιατί έτσι τους αρέσει.
Ζητώντας την κατάργηση του κυνηγιού σε τίποτα δεν μας εμποδίζει να συνεργαστούμε μαζί με τους κυνηγούς σε κάποια ζητήματα. Φυσικά δεν μπορούμε να τους λέμε μην σκοτώνετε τα πουλάκια και εμείς να ξεκοκαλίζουμε τα κοτοπουλάκια. Και τέλος εφ όσον το κυνήγι είναι νόμιμη δραστηριότητα ας το διαχειρίζονται οι ίδιοι οι κυνηγοί σε συνεργασία με την διεύθυνση θήρας και με τα κέντρα περίθαλψης μέχρι οι φιλόζωοι και οι φιλοζωικές οργανώσεις να πετύχουν την οριστική παύση του κυνηγιού.
αγαπητέ Azor
το κυνήγι είναι πράγματι μια ακατανόητη, για έναν σώφρονα άνθρωπο, πρακτική.
Όταν όλοι γύρω μας αναφέρονται στην εκτεταμένη καταστροφή του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, αδυνατώ να καταλάβω πως κάποιοι έχουν την πολυτέλεια να μιλούν για "αειφορικό κυνήγι"!
Όταν όλη η προσοχή της ανθρωπότητας θα έπρεπε να είναι εστιασμένη στη θεραπεία του περιβάλλοντος από τα κακά που η ίδια του έχει προκαλέσει, (αν όχι για άλλο λόγο για την ίδια τη δική της επιβίωση) πως διανοούμαστε να υιοθετούμε και να υπερασπιζόμαστε αντιοικολογικές πρακτικές;
Δημοσίευση σχολίου